Rondreis-Indonesie.reismee.nl

Ijen plateau en aankomst Bali

Ja hier weer een laatste update. Gister hebben we geslapen in een hotel op de koffieplantages. Eigenlijk wil ik niets kwijt over dit hotel want we willen dit snel vergeten...... Het was vies, schimmel aan het plafond, geen warm water, brrr echt kippenvel !! De lakens en handboeken waren wel schoon maar we hebben toch maar in ons lakenzak geslapen. En een frisse douche hebben we maar uitgesteld. Toen we hier gister aankwamen hebben we eerst een rondje gemaakt door het aangrenzende dorpje. Hier wonen mensen die op de koffie plantage en fabrieken werken. Oh wat hebben we weer knotjes van huizen gezien. Bij een gezin mochten we even binnen kijken. Je weet niet wat je ziet. Er stond niets in dat huisje alleen een soort bed wat tevens ook de bank is. Gelukkig hadden we allemaal wel iets in ons broekzak zitten, snoepje, pennetje of iets leuks wat ze konden gebruiken, en blij dat ze ermee zijn. De nacht was weer kort 5 uur vertrekken, dus 4.30 opstaan. Alleen kwam Maurice er achter toen ik bijna klaar was dat het pas 3.45 uur was, foutje..... we waren dus een uur TE VROEG opgestaan. Oh had ik nog een uurtje langer in dat muffe bedje kunnen liggen.;-) Met Jeeps werden we weer naar de volgende excursie gebracht nm het Ijen plateau. Het Ijen plateau is vooral beroemd om zijn grote concentratie zwavel en het felblauwe meer in de krater. Deze klim vergeet ik mijn hele leven niet meer. Wat was dit zwaar maar we hebben het weer gehaald !! En het was meer dan de moeite waard. In de diepte zie je het meer en allemaal gele blokken zie je liggen, dit is de zwavel. Deze zwavel wordt afgestoken en dan in manden naar boven gebracht. En dan begint voor de mannen de tocht naar beneden. Die manden wegen tussen de 50 en 100 kilo. En deze tocht maken die mannen 3 á 4 keer per dag, dus wij mogen niet meer klagen op ons werk dat we het zwaar hebben, deze mannen hebben het echt zwaar !! Begin van de avond zijn we aangekomen in Bali. Ik ben nu toe aan zon, zee en strand. Maar of dat gaat lukken. Er zijn zoveel leuke en mooie excursies te doen. Dus we gaan het eens rustig bekijken. Nu gaan we lekker slapen want we zijn best wel een beetje moe. Toedeloe

Jan en Bep

Als ik jullie verhalen zo lees,met heuvels en kraters beklimmen,boven op een bus zitten,paardje rijden,2uur te vroeg opstaan,enz.enz. zou ik nu eens zeggen rust deze laatste week eens uit en geniet van de zon,zee en strand op het prachtige eiland Bali.

Renate

Ziet er allemaal mooi uit wel een druk programma. En nu lekker genieten op Bali

Groetjes Renate

stephanie

En lekker douchen. Wat hebben we het hier toch luxe.

diana

rust maar lekker uit.....en bedankt dat we hebben mogen mee genieten van deze indrukwekkende reis lieverds xxx