Rondreis-Indonesie.reismee.nl

De Bromo vulkaan

Hi hallo daar, De busrit richting de Bromo vulkaan was lang. Dus we kwamen suf en moe aan in ons soberen hotel. Waar het trouwens best koud was, omdat we op een hoogte zaten van 2400 meter. Dus vroeg onder het dikke dekbed met me sokken aan. Lekker romantisch hè. De volgende dag gingen we vroeg weg, namelijk 4.00 uur vertrokken we, oh laat mijn wekker het thuis maar niet horen. Dit alles om de zonsopgang te zien op 2770 meter. We werden eerst met jeeps naar boven gebracht waar toen nog een klim naar boven begon. Voor mij was dit even iets te veel maar gelukkig de redder in nood liep al een tijd naast me ....... Een paardje. Dus voor een paar euries heeft hij me voor een groot deel en heel snel naar boven gebracht. Toen ik van het paardje afstapte bedacht ik opeens dat ik helemaal geen geld bij me had en toen ik net zei dat we op mijn man moesten wachten stond Maurice al naast me, die was als een gek achter ons aan gelopen, stoer hè !!! Maar de klim was het waard met meerdere toeristen stonden we naar de mooie zonsopgang te kijken. Daarna moesten we natuurlijk nog DE Bromo beklimmen om in de krater te kijken. Ook hier heb ik weer een paardje genomen, dan kan je ook nog een beetje genieten van het uitzicht ,haha De trap naar de krater was ook echt zo zwaar er lag veel as van de laatste uitbarsting op de treden, waardoor het erg zwaar wordt. Maar ook dit was weer de moeite waard. Moe maar voldaan zaten we om 8.00 uur aan het ontbijt. Rond een uur of 9.00 zaten we weer in de bus op weg naar Kalibaru. Hier stond ons prachtige hotel waar we heerlijk bij het zwembad hebben gechild. Vandaag , vrijdag de 28- ste mochten we uitslapen, oh heerlijk. Maar zit in het ritme van vroeg op staan dus was weer 5.30 uur wakker, grrrr. Na het ontbijt zijn we hier maar even we weg op gelopen. Er was een houtfabriek en wilde daar wel even een kijkje nemen maar helaas mochten we niet naar binnen. Maar gelukkig mochten we wel naar binnen bij een school. Nou je begrijpt we werden van alle kanten belaagt en volgensmij werden we ook uitgelachen. Maar voor ons weer een leuke ervaring. Wist je dat een groot deel van Indonesië Moslim is, dat betekent dat we iedere ochtend om 5.00 uur worden wakker gezongen door de Moskee ! Nou toedels tot in Bali, denk ik want het laatste hotel in Java zal ook geen internet hebben. XXX

Reacties

Reacties

jacky en nel

Hallo Genieters,
Wat een leuk verhaal weer ,wat maken jullie veel mee,fijn dat er dan een paardje mee loop zeg maar wat heeft die Maurice een conditie ,ja dat heb je met zo'n wielrenner goed hoor!!!
Jullie hebben de laatste dagen echt wel wat rust nodig jullie staan zo vroeg op.
Geniet er nog maar goed van het gaat allemaal al snel genoeg.
Dikke knuffel van ons.

Sarine

Ik dacht even dat die redder in nood Maurice was haha.. Is weer eens wat anders een paard.. Maar wel fijn dat je op zijn rug mocht... Nou geniet nog van de laatste week.. X

Stephanie

Zijn het leuke liedjes? Vind ik zondag om 9;00 uur wat gebeier van de klokken toch iets schappelijker.
Ik krijg trouwens een liedje over een paardje in mijn hoofd. Hop, hop paardje met je vlassen staartje, ....

Veel plezier nog in Bali. Mogen jullie daar wat uitrusten?

Karin

Ze houden jullie daar lekker bezig. Geniet straks van de rust op Bali. Kun je alle herinneringen van de afgelopen vakantiedagen lekker in laten dalen bij een ondergaande zon in Kuta. Veel plezier nog met zn drietjes + groep.

Jan en Bep

Jullie maken daar wel aparte dingen mee zeg!!!!
Dan ben je in een hotel zonder water,en dan ben je in een pracht hotel met een zwembad.Wat ook apart is dat jullie "s-mogens om 5 uur worden wakker gezongen is weer iets anders dan een klap op je wekker toch!!!!!!!! Dus ik zou zeggen geniet van dit alles.

janjudith@hotmail.com

Ha reizigers!
Wat een prachtige belevenissen beschrijven jullie. Heel indrukwekkend allemaal. Nog heel plezier!Janjudith

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!