Rondreis-Indonesie.reismee.nl

Java

Ja we zijn weer een paar dagen verder en ik heb wel weer wat te vertellen! We zijn aangekomen in Yogyagarta in Java. We zien wel gelijk verschil, het is hier touristischer en ik kan nu mijn korte broeken aan. in Sumatra werd dat namelijk niet zo op prijs gesteld. Gister zijn we per becak (fietstaxi) naar een dorpje gebracht waar we echt terug gingen in de tijd. Geen stomend water, dus water haalde ze nog uit de waterput. Geen douche of toilet in huis. Daar was een gezamenlijke ruimte voor, brrr. Maar die mensen waren weer zo lief en een foto maken van die karakteristiekengezichten vonden ze allemaal geen probleem. Daarna ging de tocht verder, we werden naar het Kraton gebracht, het huis van de Sultan. Die daar nog steeds samen met zijn vrouw woont. Een gedeelte van zijn paleis heeft hij opengesteld. Prachtig om te zien. Er werd daar ook muziek gemaakt waar mooie Javaanse dames de traditionele dans lieten zien. De Sultan had vroeger ook een Waterpaleis ( badhuis ) waar hij zijn VROUWEN ontving. En dan ging hij tenslotte met 1 vrouw in het privé-bad, lekker badderen en de rest laat ik aan jullie fantaschie over, haha. Één Sultan had 80 kinderen .... Hij had dan wel 30 vrouwen. Maurice vind dat hij in de verkeerde tijd geborren is, hihi. Toen besloten we met 5 man nog naar de vogeltjes te gaan. Oh ik stond echt met tranen in mijn ogen.....ze verkopen daar niet alleen vogeltjes maar ook puppy's , kleine poesjes , vleermuizen, reptielen , uilen en ook veel te jonge aapjes. Vooral die aapjes vond ik zo zielig het liefs had ik ze allemaal gekocht en naar een opvangcentrum gebracht . Maar ja........ Ook dit was weer een drukke dag met veel indrukken, tijd voor een plons in het zwembad. :-) Vandaag, 24-9 hebben we Borobudur gezocht / beklommen. Hij is echt prachtig. We hebben hier 2,5 uur rond gedwaald en Maurice heeft weer mooie plaatjes geschoten. De middag hebben we lekker gechild. Want de komende dagen worden pittig . Waarschijnlijk hebben we de komende 4 dagen geen internet meer tot onze beschikking dus tot in Bali !! En we willen nog zeggen dat we jullie reacties echt heel leuk vinden. Groetjes van de M en M-tjes en papa Pino

Reacties

Reacties

Ramon

Indien het in jullie reisschema pas raad ik aan ook een 2 of 3 daagse Bromo tour te maken vanuit Yogyakarta en eindigen op Bali. Slechts 63,- pp inclusief alle transfers, accommodatie en tours. http://yogyakarta.nl/bromo_reizen.html

Nog een fijne reis door Indonesie
Groet
Ramon

gerda

Nog pittiger haha wat een leuke verhalen allemaal xxx

martin en zilla

Wat een bijzondere dingen doen jullie allemaal. Wordt weer een mooi en dik fotoboek.
Have fun. xxxxxxxxxxxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!