Rondreis-Indonesie.reismee.nl

De laatste dagen op Sumatra

We zitten nu op het vliegveld van Jakarta in Java en wachten op onze tweede vlucht vandaag naar Yogyakarta. Gister hebben de tocht met de bus naar Medan gemaakt. Medan is op twee na de grootste stad van Indonesië , wat is het hier druk, warm en chaotisch. En dat verkeer...... als je wilt oversteken kom je ogen tekort. Maar we hebben ontdekt als je je hand omhoog steekt en gewoon loopt stoppen ze..... Eenmaal in Medan aangekomen zijn we naar het paleis van de Sultan geweest. De huidige sultan is op dit moment 14 jaar ! Hij kwam als 8 jarige op de troon. Wat heb ik toch goed opgelet hè tijdens de uitleg!! En dat in die hitte , haha. Ook hebben we de Grote Moskee bezocht, natuurlijk waren we te bloot gekleed dus Maurice kreeg een mooie doek om zijn benen en ik moest natuurlijk gesluierd !! Nou hebben we dat ook eens meegemaakt. Toen bedachten Maurice en ik ons dat we nog moesten pinnen. Het begon al een beetje te regenen toen we weggingen maar eenmaal onderweg brak de hel los. Oh mijn god, wat kan het hier hard regenen. Gelukkig hadden we wel een regenjassen meegenomen. We moesten natuurlijk ook nog terug naar het hotel en het zag er niet naar uit dat het ging stopen met regenen, het ging alleen maar harder regenen. We besloten een fietstaxi te nemen. Oh vond het wel zielig, z'n iel mannetje dat 2 verwende Europeanen naar het hotel moet brengen in die hoos bui. Terwijl wij lekker droog zaten. Uitstappen ging wat minder in een plas tot je kuiten, dus ik heb me slippers uitgedaan en ben op blote voeten naar het hotel gelopen. We hebben die man natuurlijk wel een aardige tip gegeven, dat snap je wel. Nou het verslag wordt vervolg op Yogyakarta, tot dan ! Dikke kus M&M en papa Pino Die ouwe doet het wel goed hoor, hij klimt en loopt goed mee.

diana

jeetje maris en maurice
wat een mooie verhalen zeg echt een hele belevenis wat jullie allemaal meemaken.
geniet ervan en doe voorzichtig groetjes aan je vader
dikke kus

jan en bep

Gelukkig dat er daar een pinautomaat was anders moesten jullie in de regen terug naar het hotel lopen. Het zijn wel weer leuke dingen die je daar meemaakt. Geniet er maar van.

jacky en nel

Leuk hoor weer zo verhaal van jullie te lezen wat jullie allemaal meemaken, leuk geschreven !!
maak maar veel foto,s .
xx

Roland en Peter

O, M&M wat leuk allemaal. Het is daar ook zo schitterend. Krijg weer zin om weer te gaan. Het eten de mensen en de natuur zijn zo mooi. Sumatra is echt nog oer. Java is anders hoor. Veel meer mensen. Maar prachtige tempels. En inderdaad het kan met emmers uit de lucht komen. Je zou bijna voor nood een opblaas bootje bij je moeten hebben. Hoop dat jullie ook van de rest gaan genieten. Moet toch haast wel na deze verhalen. Knuf voor jullie en genieten, Roland en Peter