Rondreis-Indonesie.reismee.nl

Deel 2 van Sumatra....

Dag 6, vandaag staat er een weer een lange busrit op de planning. Wel een busrit met bijzondere busstops.  Een van die busstops was bij een Batakdorp, dit zijn speciale huizen waar meerdere gezinnen in 1 huis wonen, helaas wordt deze vorm van wonen wel minder. wij mochten z'n huis van binnen bekijken. In dit huis woonde 8 gezinnen, 25 personen! En dit in 1 ruimte want aparte kamertjes zijn er niet. De papa's en de mama's sliepen wel achter een gordijntje.....In het huis wordt ook nog gekookt.  Uiteindelijk kwamen we aan bij het Toba meer. Hier hebben we de boot genomen naar het schiereiland Tuk Tuk. Gelukkig weer een hotel met warm water en prachtig uitzicht over het Toba meer. Dag 7: vandaag werden we met een open vrachtwagen, we leken wel vee, naar de top van de berg gebracht. Wat hadden we weer een lol in die laadbak, alleen onze hoofdjes kwamen over de rand uit, haha. En vandaar af moesten we weer beneden zien te komen. ook dat was af en toe best pittig. Door de koffieplantages, door de verschillende Batakdorpen, door dicht begroeide struiken en gewas. ik ben zo blij met mijn schoenen, die ik eerst niet wilde kopen want op mijn slippers had dit niet gegaan :)  Onderweg Hebben we heerlijk geluncht onder een boom, nasi of bami goreng speciaal, heerlijk !!!! En uiteindelijk via een bootje weer terug naar het hotel. O ja heb ik al vertelt dat de groep erg leuk is. We zijn met 16 man.

Jan en Bep.

Leuk zeg die speciale huizen in Batakdorp,8 gezinnen in ëën ruimte.8 mama"s,8 papa"s, en maar 9 kinderen! Ze kookte zeker veel?????? Ha,ha,ha.

Karin

Geniet van jullie verhalen. Veel plezier nog met zn 3tjes en de groep.

jacky en nel

Gaan wij ook maar zo groot huis zoeken ,gezellie met ze allen. (Ha Ha)
Leuk huis hoor !!

Jan en Bep

Neee.... ze doen heel veel spelletjes . Maar er waren al heel veel kinderen uit huis want opa en oma hadden 36 kleinkinderen !!

Mariska en Maurice

Bovenste bericht is voor Jan en Bep, foutje hebben wij nm geschreven. Gr. M&M

Jan en Bep.

O,o,o, 36 kleinkinderen vandaar natuurlijk die gordijntjes!!!!!Hi,hi,hi.