Rondreis-Indonesie.reismee.nl

Helaas het zit erop.

Aan alles komt een eind...... :-( Vandaag onze laatste dag in Bali /Indonesië. Lokale tijd vliegen we vandaag om 19.20 uur ( Ned. tijd 13.20 uur ) en dan zit deze prachtige reis erop. 5 dagen geleden kwamen we begin van de avond aan in Lovina Beach in Bali. Prachtig hotel met een bar in het zwembad. Dus dachten hier gaan we lekker niets doen. En dit hebben we de volgende ochtend gedaan, heerlijk na het ontbijt op een ligbed bij het zwembad en natuurlijk hangend aan de bar. Bij de dames op het stand heb ik sarongs gekocht want s middags gingen toch maar weer op pad. Gingen een van de belangrijkste tempels van Bali bezoeken, de Pura Batur. Omdat het volle maan was, en dat vieren ze dan, zag je overal offertjes liggen en er werden hele ceremonies gehouden.  Nadat we de tempel hadden bezocht zijn we naar vrienden van papa Pino gegaan, zij wonen op Bali. We werden daar zeer gastvrij ontvangen en hebben weer heerlijk gegeten. Dus als we willen hebben we een vakantie adres !!! Daarna werden we door een Bali limo naar huis gebracht.... dit is een open pick-up, haha maar ook weer een leuke ervaring. Vooral als die ouwe iets te diep in het glaasje heeft gekeken. En toen kwam ons laatste hotel inzicht in Ubud. Ubud is erg toeristisch en erg druk. Hier konden we zelf de laatste dagen indelen. En wij hebben een scooter gehuurd en wel voor €5,- de hele dag ! Benzine kost een drol, liter 45 cent. Dus wij hebben Ubud en omgeving onveilig gemaakt. Moesten wel een vieze helm op, maar een leuk petje eerst onder je helm maakt het wat aangenamer.  In Ubud heb je een apenbos dit moest ik natuurlijk even zien. Oh wat geweldig. Je kan in dat bos bananen kopen maar als je dit doet is het vragen om een vies pak want dan word je belaagd door de aapjes. Wij hebben dus alleen toegekeken en erg gelachen hoe andere staan te gillen als er een aantal apen aan hun hangt. En een staart van en aapje moet je ook niet aanraken ...hè Maurice. Dit deed hij namelijk toen een aapje water aan het drinken was. Dat aapje keek Maurice toen aan, oe als blikken konden doden. Er kwam vuur uit zijn ogen en toen dat aapje ook nog een paar stapjes maar voren deed ging Maurice er maar snel van door. Oh wat moest ik hier weer om lachen een grote vent die wegloopt voor een klein aapje, hahaha. De laatste dag hebben we met de groep nog een wandeling gemaakt door de rijstvelden. Onze tussen stop was bij onze gids thuis, zij woont hier een half jaar en een half jaar in Nederland, lekker met een juice sapje en pisang goreng ( gebakken banaan). En s'middags eindelijk rust. En nu zijn de koffers gepakt en vertoeven we de laatste uurtjes lekker bij het hotel /zwembad en dan zit het erop. We hebben genoten van deze reis, maar volgens mij hebben jullie dat wel  door. Het was wel een zeer actieve vakantie maar zo trots op mezelf ik heb het wel allemaal gedaan maar met support van Maurice natuurlijk. En ik hoop zeker nog een keer terug gegaan naar Indonesië. Tot snel allemaal en bedankt voor jullie leuke, lieven berichten en keken erg uit naar jullie reacties. Dikke kus Maurice en Mariska en papa Pino

stephanie,Diederik en snotaapjes

Wat jammer dat het er op zit, want we hadden nog veel meer leuke verhalen willen lezen.
We hebben op afstand mee genoten van jullie reis.
Super wat je allemaal hebt gedaan,Mariska.
Thuis lekker na genieten en afkicken.
Welkom thuis

jacky en nel

Jullie hebben zeker een geweldige reis gehad ,we hebben echt heerlijk mee genoten van alle verhalen, leuk om straks alle foto's te bekijken.Je kan best een boekje gaan schrijven het gaat je goed af.
Een hele voorspoedige terug reis en tot snel.
xxx